Thursday, June 9, 2011

.::It's All About A T T I T U D E::.

Dikala aku menulis belog ini,
Hati aku tersangat geram..
Geram karenah sekumpulan bebudak ini..
Yang seolah mencabar aku..
Minggu lepas aku dapati mereka telah meniru..
Walaupon aku telah menyuruh mereka menghantar assignment menggunakan tulisan tangan..
Namun mereka masih meniru..
Aku masih lagi memberi muka..
Dan aku menyuruh mereka menghantar esok pagi..
Namun esok paginya..
Jawapan mereka masih sama antara satu sama lain..

Oh..rupanya Mereka M E N I R U lagi…
Dan aku telah mengoyak kertas tersebut dihadapan mereka..
Dan soalan lain aku beri yang lagi susah..
Kalau mereka masih meniru..
Makanya SURAT AMARAN ketiga akan aku keluarkan..
Bersama surat amaran pertama dan kedua serentak..
Biar padan dengan muka mereka..
Yang tak pernah serius dalam menimba ilmu..

Tapi..mereka sudah tidak meniru..
Makanya aku telah memberikan markah yang MINIMA buat mereka..

Dan hari ini kesabaran aku diuji lagi..S E K A R A N G…
Aku sedang menngawas bebudak ini lagi..
Peperiksaan teori bagi modul rakan seperjuangan..
Kalau ikutkan hati aku malas dan takde hati nak berurusan ngan dorang hari ni..
Tapi semasa aku masuk ke bilik kelas setelah memasukkan markah di bilik pengajar sebelah..
Satu-satunya pelajar perempuan itu ..
Terkocoh-kocoh menyimpan notanya..
Owh..langsung mood aku jadi bertambah tidak elok…
Dan setelah sejam peperiksaan berlangsung..
Aku menangkap seorang lagi yang meletakkan notanya di celah-celah kertas..
Oh..sungguh tiada adab pelajar-pelajar tersebut..
Sungguh aku GERAM………dan SANGAT GERAM……………….

It's all about ATTITUDE...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails