Tuesday, December 31, 2013

.:: Paratha Wrap::.

Assalamualaikum..
Salam tahun baru 2014..
Semoga Tahun baru ini membawa seribu rhmat dan keberkatan buat kita semua..
Amin..
 
Tapi bagi saya..
Muaharam adalah sebenar-benarnya  tahun baru..
 
Ok..
Kembali kepada tajuk..
Paratha Wrap..
 
Saya bukan lah pandai memasak..
Tetapi saya suka berkongsi apa yang saya cuba..
Dan apa  yang saya cedok dari rakan-rakan blogger yang lain..
Terima kasih..
 
Paratha wrap ini sebenarnya dapat idea masa tengok Mastercheff All Stars..
Dengan tema On the Go..
Alhamdulillah..
 
Ok..
Mudah..
Sedap..
Cepat..
 
Sediakan
1. Paratha / atau Mission Wrap yang Gardenia ni..tapi lagi best Paratha..

Paratha Wrap


 
2. Popcorn Bites
 
Paratha Wrap

 
3. Salad.. Tomato..
4. Sos cili..mayonis..
5. Cheddar cheese

 
Peralatan
1. Kuali non stick (takde pon takpe..guna je kuali biase)
2. Pemarut keju (takde pon takpe..guna je keju slice tu)
3. Sudu.
4. Pisau.
5. Alumunium foil dan baking paper.
 
Paratha Wrap
 
Cara-cara
1. Panaskan paratha/mission wrap.. Sampai garing.. Tapi untuk mission wrap jangan terlalu garing sebab bila terlalu garing boleh buat keropok :-)
2. Pada masa yang sama, goring popcorn bites.
3. Basuh tomato, salad . Hiris tomato nipis-nipis.\
4. Letak salad, tomato atas paratha,
5. Letak popcorn bites..
6. Tuang sos dan mayonis.
7. Parut cheese..
 
 
8. Kemudian wrap.
9. Sedia untuk dimakan..
 

Cubalah..
 
Regards
Siti Zaleha Wahid


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails