Saturday, March 20, 2010

Satu Malaysia

Assalamualaikum
20 Mac 2010 (06.30 pm)
UPdate again

Dah lame tak update blog kali ni..erm..bz je memanjang..la ni pon wekend pon kene berkursus..dan hari ni adalah ari pertama kursus Die Design (Balnking dan Compound )n di IKTBN Sepang..But..i am not intent to story about this course for this entry..
Entry kali ni aku nak cite pasal SATU MALAYSIA..erm...baru-baru ni aku telah ke Kem Asahan..Sebenarnya tujuan ke sana adalah untuk g amek En Nas..sebab esoknye die ade kusus..biase le dei tu..program citra mane penah miss..Kene handle program LDK..orang penting le katekan..so after 4pm aku ke sane..first time pegi sendiri..drive sorang-sorang..dengan jalan yang sunyi sepi...tapi alhamdulillah selamat sampai ke destinasi..urm..otw aku ade beli majalah wanita..sementara tgu die nanti..buleh aku isikan mase lapang dengan membaca..erm..macam skema je ek ayat aku tu...hihihi...
Ok..sementara tgu En Nas malam tu..aku lepak-lepak dengan students yang juga merupakan para peserta program..majoriti india dan ade sebialngan Chinese..tapi aku bangge sangat dengan dorang..dorang sangat hormat aku..cakap pon baik je..Macam-macam kitornag borak..dari bab-bab makan , aktiviti..studi dan macam-macam la..persepsi aku kat dorang..aku rase dorng ni bagus sangat...
Kul 9pm..kitorang bertolak balik..memandangkan pepagi esok aku kene amek Chek kat Station Bus Muar..urm..brenti makan jap..then terus balik...

Esoknya..miting TAC..lagi skali aku kagum dengnan TAC ni..name die Mr Mui..chinese guy..owner kilang kat Muar...optimis sangat die ni..aim die nak majukan anak-anak muda skranga..denangn tujuan untuk majukan negara kita Malaysia..katenye negara kita jauh ketinggalan dari segi teknologi dan kepakaran..Berbanding Singapore..Indon..etc..urm..aku kagum dengan orang yang mempunyai semangat yang tinggi cam Mr Mui tu..tak pentingkan diri sendiri...dan tak bersikap perkauman..Bagus...bagus...

Hummmm..papepun semoga negara kita aman sejahtera sentiasa..Amin.....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails