Thursday, April 14, 2011

Phuket Last Day

Assalamualaikum..
Update again..

Yeah..last entry for Phuket..
last day takde pape aktivit..
Cume pagi just g jejalan tepi pantai..
Nak mandi takut baju basah..
Sbb mlm ni dah nak nek flight...

So kul 12 dah kene check out from hotel..
Janji nagn driver kul 4 to airport..
So duk melangut kat lobi hotel
Sambil makan cashew nut..

KUl 4 tepat driver sampai..
Bawak kami ke airport..
Then duk melepak kat air[port sementara menunggu flihgt kaminkul 9.40 mlm..
(knape kami amek flight malamm?? sbb yang tu yang murah untuk hari tu..:-)..

Hmm alhamdulillah..tepat kul 11.40 malam..
Sampai kami kat Malaysia...
Memang rindu sangat kat Malaysia...
HUjan emas lat negara orang..ujan batu kat negara sendiri..
baik lagi negara sendiri..
memang aku setuju sangat ngan peribahasa tu..

Then kitorang terus g kat kete yang kitorang tinggalkan kat parking dah hampir 4 hari..
Malngnya mase nak kluo tu ade masalah..
Mesin parking tak trime touch n go..
Gile..mesin die takleh auto reload..
Jam dah kul 12.30 malam..
Aku trus g kat guard house..
Katenye memang ctu tak auto reload n dah ramai orsng terkena..
bengang je kitorang..
Lain kali letak le notis sket mase kite nak masuk parking tu..
Bengong...

Aku tany credit card pon takleh ke?dorang cakap takleh..Lagi le angin...Camane tu?
So satu je care..bayar gune cash...dengan badan letih..encik hubby g la cari atm..aku memangd ah tak larat..hampir setengah jam en suami pegi..
tapi atm sume takleh gune...
Dengan cash yang kitorang ade pon tak cukup rm100...

Kitorang bertekak gak ngan jaga tu...Gile..Bdan dahla letih...
Nanti nak drive jauh ke Pagoh..tapi kul 2 still lagi tak setel.,.

Dengan kuasa ALLAH..
Ade sebuah kete sport peugot hijau brenti blakang kete kitorang..
Die sbnrnya nak bayar tiket parking kat guardhouse tu..
Then mase aku nak g korek2 duit kot2 ade terselit2 dalam kete..
sorang mamat tu datang kat aku..
memang mamat tu kalau tengok ngan rambut die..ngan bersubang...memang aku takut gak memule die datang kat aku..dahla kul 2 pagi..
ghmm then ikuti perbualan kitorang...
Mamat tu:Kak kenape..tak cukup duit ke?
Aku: Tu la..kitorang tinggal kete 4 hari..gune tng..then mesin tu tak autoreload...pastu atm sume takleh gune..tu la yang masalah sikit tu..

Mamat tu:owh..brape akk nak gune..pakai jela duit saya dulu..
Aku : Alamak..seganla..
(masa yang sama encik suami datang ke arah kitorang..maybe risau bini die kene ganggu ngan mamat tu..hihihi)
Mamat tu ulang lagi skali kat encik suami..dan jawapan encik suami sama ngan aku..
Then pada masa yang sama seorang pompuan kluo dari kete tu..

Die tanya knape n aku cite..
Adik pompuan:Takpe kak..pakai duit kitorang dulu...
Aku:alamak..nnti nak bayar camane ni..
mamat:takpe kak..bank in je..
Aku:hmm camane ek...
Adik pompuan:ala kak..takpe..kalau orang melayu tak tolong orangn melayu sape lagi kan...Akk nak gune wape..\
Aku:kalu iktkan dalam RM150...
Adik pompuan: hmm saya takde duit Rm50 kak..takpela..akk amek je RM200 ni..takpe.,.akk gune je dulu tau..
Aku n encik suami : urm..ok..nnti adik sent kat akk no bank tau...Time kasih bnyk2 ye dik...n aku hulurkan aku nye bisnes card..\

(kami bertukar-tukar no phone dan die kenalkan nama die..Tom n Joe)

Otw mase atas hiway...adik tu msg lagi..suh kitorang drive lelok n hati2...Syukur sangat...

Then aku cakap kat ecik suami
Aku:abg..baikkn dorang..tak sangka..maknanya kite takleh judge orang berdasarkan luaran je kan..
Abang:tu la..memang jadi pengajaran untuk kite ni...
Aku: Abang..Tom ni ade name penyanyi kan?
Abang : Tah ek..tak tahu lak abang..

Hmm kul 3.00pg kitorang brenti mkn kat senawang..perut n badan aku dah rasetak slesa..

Lebih kurang kul 4.30 pagi kiotrang smpi kat Pagoh..Alhamdulillah..walaupon sgt risau encik suami drive tersengguk2..hmmm

Esoknya..aku tak brape sihat,..ngan demam n muntah2..
Petang sikit baru dapat bayar duit adik tu..Tom aka Raja Farah Afzal Raja Ikram...
Then aku call tom..inform kat die dah masukkan duit die..n ckp kat die nk blanje dorang makan ..n die suh aku add die kat FB..sbb  katenye die add aku tak dapat..
So balik je..kitorang tengok FB..
Yeah..memang betull
Tom..artis warner musik..yang jadik johan My Starz LG..
Tapi die memang humble la...
Salute aku kat dorang..hmmm

Wekend tu turun KL..g umah sdare2 encik suami..
Pada masa yang same janji nagn tom nak jumpe..nak kotakan janji..
Then jumpe die kat the store sg buluh..
kebetulan die ade show kat sane,,..
Then die, joe n manager die n kitorangn g minum2 n makan ringnan2 kat sebuah restoran kat Sg Buluh..
Die tak mcm artis pon..rendah diri..ceria..n sweet sangat..
Siap kenalkan kat kawan2 die yang kitorang ni abg n akk angkt dorang..
Memang samapi sekarang pon still lagi kontek..memule segan gak bile dpt tau die artis..tapi lelame tak anggap die artis pon..sbb die pon ckp artis pon same je cam org biase gak..hmmmm

pengajaran untuk kiotrang..jangan cepat sangat judge orang..n jangan terlalu pandang negatif pada orang lain..

Nyway..thanks Tom and Joe..seronok sngat kenal korang...

Regards
Sizawa

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails