Thursday, April 14, 2011

.::UPT +ve but Miscarriage::.

OK..
Sudah lege..
Ngehngeh ngeh...

Tapi bukan ingin bertulis mengenai itu..
Tetapi sambungan yang entry  yang tadi..
Owh..sungguh aktif blog aku hari ni ye..
kalu tak..
Bersawang..Maklumle takde masa untuk menggodek blog ni..

Hmm let start..
5-7 Apr : Kene g Nilai Hotel buat soalan..gubal soalan actually..
6 Apr : Ade tande2 coklat..gtau encik suami...die cakap biase..sbb before ni kengkawan yang penah prgnant dorang ckp benda tu biase..
so kitorang pon amek sambil lewa je..
7hb April : Still lagi kaler2 coklat tu..tapi aku wat taktau..walopun hati mula rase risau..tapi encik suami macam rilek je...Pepagi rush balik pagoh..sebab ade internship pedagogy..samapi pagoh..ngangkut portfolio yang agak berat dan berkejar-kejar kebilik miting..maklumle..aku tak prepare untuk ngajo pon..tapi peg yang nilai kitorang suh ngajo gak..so..syukur dah ade yang gune mase lesson praktis mase pedog bebaru ni..
Mase turn harizan..aku kluo..rushing balik opis..amek poster yang tinggal kat opis..dan bawak 2 rim kertas..n vernier calliper..
Memang sangat berat..dahle terkejar-kejar..
Alhamdulillah..penilaian intership berjalan lancar..
Aku cite kat kak ikin..die macam risau and siuggest kat aku suh jumpe encik doktor..
Balik umah kul 2.30 untuk solat..ngat nak masuk opis..tapi bdan tersangat letih dan tak larat...
Tengok kat panties..fuh..darah makin banyak...call encik suami..tapi die macam wat tak tau..hhuhuhu..sedih...(tapi rupe-rupenye die tak dengar sangat ape aku cakap..tak clear line coz otw balik)

8hb Apr :Bangun pagi memang sangat tak larat..bleeding sangat banyak..cakap kat encik suami..walocamane pon..hari ni kene g jumpe doktor jugak..
after ngaji 9.30..pegi klinik rase sayang kat Bukit Gambir..tahla..sangat tak puas hati ..layanan doktor bagus..tapi informasi yg doktor bg tu tak bagus..sgt lack of information..
Doc tu cakap rahim besar macam dah pregnant..tapi kantung takde..aku ckp bleeding...die suh wat upt and result +ve..die just suggest kalu bleeding teruk baru dtg jupe die lagi..tapi kalu bleeding ca,m period just tgu lagi 2 mgu baru g jumpe die..aku tanye solat camane..doc ckp solat cam biase..anggap je darah penyakit..doc pon cam rilek je...huhuhu
Hmm..ssepanjang hari tu memang aku sangat tak larat..tahla..ngan sakit-sakit belakang..
Kak IKin n Kak Jem dah risau..Aku lagi le risau..

9 April (sabtu) : Demam dan  sangat tak larat..bleeding makin teruk bile kencing..Aku cukup risau..Tapi incik suami cam rilek..tapi mungkin risau die tak tunjuk..hmmm dan aku terpaksa cuti keje sbb ari ni cuti ganti...

10 April (ahad) : Demam cam dah ok sket..Tapi badan still lagi tak larat..bleeding tak juga kurang...
11 Apr (Senin) : Badan tak best ..tapi dah tak demam..bleeding still ade..kadang-kadang kluo berketul2 bile kencing..risau sangat ati..Hanya Allah je yang tau..takleh duk lelame coz akan sakit belakang...dan cepat je rase letih..ramai tegur cakap muke cam pucat...dalam mase yang same ramai yang ucap tahniah..urmmm :-(
Maghrib ; ade cam ketulan daging atas pad mase mandi nak solat maghrib..aku tunjuk kat encik suami..die cam terkejut..aku tak buang..sbb hati rase dgg tu janin baby kitorang..sedih....:-<

12 Apr (Selase) : Cakap kat encik suami..camane pon tetap nak g hospital pakar ari ni..tak kisah la..Raja ke Tay ke..kebetulan hari ni nak kene hantar kete tukor throttle sebb dah lme iondicator light vivaku itu menyale..uih...After hantar kete kat Perodua..then kitorang trus g hospital..pening..Nak g Raja g Tay..and lastly decide g Tay Maternity..Hampir 2 jam tunggu..jumpe doc..kene marah sbb dah 7 days bleeding bru nak dtg jumpe die..alamak..scan kut ats kosong..aku tny pasal size rahim itu menunjukkan pregnant..doc tu ckp slh..teori tu tak betul (so??doc Rasa Sayang?? camane tu)..hmmm doc Chia tu suh aku masuk ward cuci rahim..after wat UPT and result +ve dan die scan kut bawah..(segan sangat)..huhuhu..then bile discus kat encik suami..kitorang cadang g Hospital Muar dulu...

12.00pm : Honestly memang tak dapat tahan sedih...nangis jugak..kesian kat encik suami...samapi kat KK Muar..die scan lagi skali...and at last kene masuk ward...first time admitted...risau..sedih..sume ade..kesian encik suami..terkejar-kejar...patutnya die kene wat keje untuk program ceramah agama dengan Dato' Hassan Din malam tu.terpakse cancel..hmm thanks kat clicks die en Azam Pa..sebab memahami masalah kitorang..
Pastu after tuko baju hospital..kene cucuk amek darah..sakit...then kene soal kat doc macam-macam..ade due org doc (pelatih kot) lelaki dan pompuan..die yang scan kut atas n bawah..katenye dah kosong..pastu untuk tengok betul2 rahim buka ke tak..aku mintak doc pompuan..dan adik tu buatkan..sakit dan tak selesa..aku berdoa smoga dipermudahkanNYA segala urusan..Adik doc tu cakap rahim dah tutup..maknannya dah kluo sume..dalakm 5 minit..hmmm..

2.35pm: doc pakar datang..die chek..katenye keadaan ok..kalu sempat dei akan scan..then kul 2.50 pm..doc pakar dtg untuk scan...after scan die cakap saiz kurang dari  1cm maknanya assume dah kluo sume..kalu ikut doc pakar pompuan tu die suh aku tgu smpi esok..alamak kene tdo kat hotel hospital le gamaknye..
Tapi dr pakar Akmal tu cakap aku bule discharge ptg tu..alhamdulillah..Terima kasih ALLAH atas kurniann MU..
Banyak gak pesanan doc tu kat kitorang...pengalaman...so dapat mc samapi 18 hb ni...rehat-rehat kat umah..berase letih plak hanya berehat kat umah..
Mak dan Kengkawan call dan msg bagi semangat..terharu sangat rase.. (memule takleh trime call langsung..sbb  kalu bercrite mesti nangis..tapi skrg dah main kuat)terima kasih encik suami...

Hanya ALLAH yang tahu ape yang terbaik untuk hambaNYA...

2 comments:

  1. sedih sangt baca.amat memahami.terkilan pun ada.kenapa tak gi kinik awal2 masa first2 bleeding.masa kat nilai tu.semua org tk sama.ikut rezeki.kadang2 bleeding byk pun ok jer.kadang2 sebb setitik jer pun bole keguguran.tu semua Allah punya kuasa...:-( org pun sama, tk suka sangt ler kat kinik sayang tu..suka sebb dia doc pompuan jer..tp penjelasan dia, memang kabur...kan? ape2 pun tiap kejadian, ada hikmahnya..think positif :-) pasni alert.tkpe CT, ti bby tu tgu ibu dia kat pintu syurga.....

    ReplyDelete
  2. Tu la kak..Encik Suami pon ckp camtu..nnti baby tunggu kat pintu syurga..tu yang rase terubat skit sedih tu..pasni memang kene sangat alert..Nyway tqvm kak jem..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails