Wednesday, October 22, 2014

.::Buttermilk::.

Assalamualaikum.

Malam.
Sepi.
Bungkam.

Ini bukan cerita pasal sepi.
Ini bukan cerita pasal bungkam.
Ini cerita BUTTERMILK.
Pada malam ini.
Malam yang saya ingin buat Roti Sarang Lebah.
Dan baru tersedar plain yogurt tiada.
Kalut.
Tenang.
Googling.

Esok mahu balik Terengganu.
Anak sedara request bawak balik Roti Sarang Lebah.
Tap kesilapannya terlupa untuk mahu beli YOGURT.
Astaghfirullahalazim.

Rupanya Allah mahu saya tahu.
Bahawa saya boleh gantikan yogurt dengan buttermilk.
Dan cara mahu buat buttermilk sangat mudah.
Asal ada barang ja.
Terima kasih kak Azlita (blog masam manis).
Sebab bagi saya ilmu.
Alhamdulillah.
Kan Allah dah kata.
Disebalik kesulitan..
Pasti ada kemudahan.
Kan!

Resepi BUTTERMILK
-----------------------------------
1 Cawan susu - saya guna susu segar-.
1sudu besar cuka makan.

Kaedah
-------------
Campuradukkan.
Biarkan selama 10-15 minutes.

Hasilnya.
Berketul dan likat macam yogurt.

Cubalah!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails