Tuesday, November 26, 2013

.:: SET ASMA UNTUK KANAK-KANAK::.


Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat. Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun. Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh.

JIka anda ibu bapa yang mempunyai anak penghidap asma, anda tentu sekali gusar dan susah hati kan? Ialah anda terpaksa berualang alik ke klinik/hospital bagi mendapatkan rawatan NEB untuk anak anda.
Seksa kan bila tengok anak meronta-ronta semasa menerima rawatan NEB tu kan?

SET ASMA UNTUK KANAK-KANAK

Di Shaklee kami menyediakan SET ASMA UNTUK KANAK-KANAK yang  boleh diamalkan untuk mereka yang asma dan lelah iaitu OMEGAGUARD dan MEALSHAKE. 
Omega Guard ini adalah pati minyak ikan tulen yg diesktrak dari ikan laut dalam yg bersifat panas, cube bayangkan mcm mana ikan ni boleh hidup dalam lautan yg sejuk dgn tekanan yg sgt tinggi tu, Ini adalah kerana ikan ini mempunyai sifat anti freeze yg sgt tinggi

SET ASMA UNTUK KANAK-KANAK

Minyak ikan ini boleh diberi dari umur setahun, jika dikesan dr kecil ibu-ibu yang memberikan penyusuan susu ibu secara eksklusif boleh amalkan sebagai supplemen harian mereka, selain dari dapat mengurangkan serangan asma ia juga baik untuk perkembangan minda anak-anak. Disamping itu ibu juga boleh berdiet kerana Omega ni juga salah satu agen membakar lemak terutamanya lemak-lemak tepu.
 
Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu capsule OmegaGuard menyediakan 330mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Omega-3s untuk Infants, Prenatal Health, and Pregnancy
Omega-3 adalah penting bagi hak kesihatan kanak-kanak dari awal - sebenarnya, sebelum mereka dilahirkan. Berikut adalah beberapa bukti.

Perkembangan kognitif. Beberapa kajian menunjukkan bahawa pemakan bayi yang diperkaya dengan asid lemak omega-3 menunjukkan peningkatan DHA dalam koordinasi tangan-mata, tahap tumpuan, kemahiran sosial, dan skor ujian kecerdasan. 
Kajian telah menunjukkan bahawa kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang mengambil suplemen omega-3 (DHA dan EPA) semasa mengandung dan semasa bulan-bulan pertama penyusuan menjaringkan lebih tinggi pada ujian kognitif pada 4 tahun berbanding dengan kanak-kanak yang ibu-ibu yang tidak mengambil makanan tambahan DHA dan EPA.
Risiko asma. Satu kajian 2008 mendapati bahawa anak-anak remaja perempuan yang mengambil minyak ikan semasa hamil adalah kurang kemungkinan untuk telah mendapat asma.
Pertumbuhan. Terdapat beberapa bukti bahawa apabila Omega-3 ditambah kepada formula, ia menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan otak pada bayi pra-matang.
Kelahiran pramatang. Satu kajian 2003 mendapati bahawa wanita yang memakan telur yang diperkaya dengan omega-3 adalah kurang berkemungkinan untuk pergi ke melahirkan bayi pra-matang daripada wanita yang memakan telur standard.
Walaupun kajian ini adalah tidak muktamad, ada sebab yang baik untuk memastikan bahawa bayi - dan wanita hamil - mendapat Omega 3 mereka seperti DHA dan EPA.


Omega-3 untuk Kanak-kanak dan Remaja


Beberapa keadaan kanak-kanak yang telah dikaji termasuk:

ADHD- Kanak-kanak dengan ADHD boleh mempunyai tahap omega-3 yang lebih rendah dalam badan mereka berbanding kanak-kanak biasa, dan beberapa kajian kecil telah melihat makanan tambahan minyak ikan sebagai rawatan. Mereka mendapati bahawa makanan tambahan mungkin dapat memperbaiki tingkah laku, mengurangkan hiperaktif, dan meningkatkan perhatian dalam kanak-kanak bawah 12 tahun.

Kemurungan- Minyak ikan sering digunakan sebagai rawatan untuk kemurungan di kalangan orang dewasa, terdapat beberapa kajian pada kanak-kanak juga. Pada tahun 2006, Satu kajian kecil tentang minyak ikan ke atas kanak-kanak yg tertekan berusia 6 - hingga 12 tahun, mendapati ia membantu gejala mereka dengan ketara.

Kencing manis- Satu kajian kecil melihat kanak-kanak yang berisiko tinggi menghidap diabetes jenis 2. Para penyelidik mendapati bahawa mereka yang makan makanan yang tinggi dengan omega-3  kurang berkemungkinan untuk mendapat kencing manis.

Asma. Omega-3 boleh mengurangkan keradangan di dalam saluran pernafasan, yang boleh memberi manfaat kepada orang-orang dengan asma. Satu kajian kecil daripada 29 kanak-kanak dengan asma mendapati bahawa mereka yang mengambil minyak ikan selama 10 bulan telah kurang gejala daripada orang-orang yang tidak mengambilnya.
 
Berikut adalah kelebihan MEALSHAKE yang perlu anda tahu;
 
 * MEALSHAKE mengandungi Nutrisi Lengkap yang mennyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.
* Membekal Nutrisi Kepada Sel Tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
*Membantu Tumbesar - Mengandungi asid folik , biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
*Anti-Oksida - Mengandungi vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
*Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.
*Kelazatan Rasanya - Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan.
 
Lastly ini adalah testi pengambilan omegaguard bagi membantu mengatasi masalah asmaanak beliau:-)
SET ASMA UNTUK KANAK-KANAK

Jadi apa tunggu lagi. Jangan biarkan peyakit asma anak-anak anda sampai berlarutan. 
CONTACT saja SITI (019.619 2219) segera untuk konsulatsi percuma.
Facebook : Siti Zaleha Wahid
SID :886357

Sumber Rujukan(Terima kasih ya):-)
http://myadha.blogspot.com/2008/05/penyakit-asma-punca-rawatan.html
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Rawatanbetultanganiasma/Article/index_html
http://pakar-cantik.blogspot.com/2013/05/vitamin-untuk-kanak-kanak-merawat-asma.html
http://mama-atiyyahumairah.blogspot.com/2013/02/omega-guard-atasi-masalah-asma-kanak.html
http://houseofnaturalsupplements.blogspot.com/2013/06/info-dari-majalah-i-sihat-kanak-kanak.html


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails