Sunday, May 9, 2010

Usah Mudah Terpedaya Dengan Diriku

Assalamualaikum
09 Mei 2010

Dari buku PANDUAN PENGANTIN BARU :-)


Usah terpedaya dengan wajahku...
Aku pamerkan diri nan teguh...
Segalanya tampak sempurna...
Aku menguasai haluan hidup ini..
Wajahku mungkin nampak licin...
Tetapi ia hanya topeng...
Gusar jika terdedah...
Pekung didada tak bisa ku pamer di khalayak...
Aku sembunyikan ketakutan...
Takut pandanganmu menolak cintaku...
Terlalu takut...
jika aku dianggap buih tanpa warna..
Kau akan memandang sepi dna berlalu pergi...
Dengarlah jeritan batinku..
Yang tak mampu kuluah...
Namun cintaku sekukuh kota...
Di sana segala harapan ku pertahankan..

Cuba kau ketuk pintu kota itu selembut usapan ibu...
Hati ini masih nipis selaputnya..
Usah kau ragui...

Siapalah aku....
Mungkin difikiranmu...
Aku adalah setiap insan yang kau kenal...
Aku adalah setiap lelaki yang kau temui...
lalu aku jua setiap wanita yang kau tatapi...

Adaptasi daripada SMARTSTART..

Regards
Siti

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails