Friday, May 21, 2010

Selamat Hari Guru

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia.
21 Mei 2010

Ceh..cam lawak je pic kat atas tu...urmm..tapi tula yang aku nak sampaikan untuk entry kali ni...SELAMAT HARI GURU..Rase tidak terlewat lagi untuk aku ucapkan selamat hari guru..kire belated la gak ni..Jasa mu guru begitu mulia..dan akan ku kenang hingga akhir hayat....Bile seorang pemimpin berjaya mentadbir negara...ia bermula dari guru..bile seorang doktor berjaya menyelamatkan nyawa pesakitnya..ia bermula dari guru...bile seorang peguam menang kesnya..juga bermula dari guru...bila seorang arkitek berjaya membina bangunan pencakar langit..juga bermula dari guru...dan semua kejayaan dalam dunia ini bermula dari guru...dunia dipenuhi dengan segala bijak pandai..semuanya bermula dari guru...besar sungguh jas dan pengormbanan guru dalam membentuk masa hadapan bangsa dan negara...
Agak tersentuh...masuk kelas..dorang pakat wish ari guru reramai kat aku..terharu pon ade..ingatan yang cukup ikhlas...terkesan dengan ucapan dari dorang..alhamdulillah..semoga kalian menjadi insan yang berguna satu mase nanti..Amin...

Buat guru-guru di Sekolah Kebangsaan Bukit Diman (1990-1995) esp cikgu Rudaini yang dulu kecoh skandal dengan cikgu Nor Azida, Cikgu Nazilee yang suke main gitar..Ustaz Ramli yang sangat baik hati, Cikgu Aniza yang ajar math dengan garangnya, Cikgu Wahab yang slalu mengantuk ajar alam dan manusia..Cikgu Azmai yang slalu denda aku..Sir Khalid yang suke rotan bile salah bilang 1 to 100 dalam BI..hihihi...cikgu buat tu sume sebab nak bagi aku pandai..hihi..Cikgu-cikgu di Sek. Men. Keb. Ajil (1996-1998)..Cikgu Majdah yang buat aku suke sangat sains..Ustazah Ramzah buat aku slalu jadi best student PAI..Ustzaz Ali yang suke rotan dan cekit..ustaz Othman yang slalu bagi muke bile kat aku bile aku tak bawak buku..sampaikan sume orang dengki...hhihi..Cikgu Nazirah..cikgu kelas yang best...Cikgu Wan Ju..pon best...Pn Rohasima Cikgu Geografi..Ingat zaman-zaman nakal dulu...Cikgu-cikgu di MRSM YT Besut esp teacher herma yang sangat comey, cikgu rusdi yang suke perli ;-)...KOlej Matrik Pilah..En faizal..Pn Norhayati...pastu kepada HEP yang kitorang sempat tiru signature utk kluo outing..pastu kantoi sebab cekgu dah cuti 3 hari..huhuhu..pastu kene denda ngan Pn Noreha yang tersangatla garang..naseb baik tak kene tatatertib..uhuhu...(Bile teringat..memang buleh tergelak...gile-gile sopan)sampai skrg mak aku tak tahu pasal ni..hihi..pastu pensyarah -pensyarah di UKM..terutama Dr Nizam..my fav lecturer..Dr Jaharah..master aku under die yang spruh jalan..;-(...Dr Dzuraidah..yang sangat best...Prof Che Hassan yang suke cite pasla kete...Dr Norhamidi..Prof Ahmad Kamal...Dr Baba..En Rashdan..urmmm

Jasa kalian akan ku kenang hingga akhir hayat...Semoga kalian sentiasa dikurniakanNYA kesihatan yang baik..rezeki yang melimpah ruah dan semoga beroleh keberkatan dunia dan akhirat..Amin...
Last day..farewell party..sayu je..rindu sangat zaman study dolu-dolu...uhukuhukuhuk,....


Continuos learner...
~SitiZalehaWahid aka SiZaWa~

4 comments:

  1. aku pun rindu zaman studi....banyak sangat memori manisss! rindunye...T _ T sobsob...srotttttt

    ReplyDelete
  2. tu la kan..dari zaman kite rebut2 naik bas..and zaman jalan kaki jauh-jauh..sampaila zaman ade kenderaan sendiri..urm...banyak jasa dan bakti pengajar2 kite kat kite kan...
    Rindu kekawan mase study dulu gak...kawan susah senang..urm..lain kawan mase keje ni...huhu

    ReplyDelete
  3. memang lain pun..Tak apa la, as long as kita ingat macaman kita bermula..hopefully kita dapat bekerja dgn ikhlas tanpa menindas org lain..:)

    ReplyDelete
  4. Betul-betul..sokong..sokong..mak aku slalu pesan..nak naik jangan sampai jatuhkan orang lain...(ingat cite poseidon-terpaksa jatuhkan sorang tu untuk naik ke atas..kalau tak dua2 mati)..urm...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails