Monday, June 7, 2010

.::AiR tAnGaN::.

Assalamualaikum
Update again and again

Urm..seronok lak masak memasak ni..Maklumla cuti..dan ade lak juri tetap nak mengomen masakan aku..:-)
Hmmm firt masak rendang ayam kampung..resipi dari Kak Sarimah..sedap and first time masak menjadi..Secukup rase,,,..makan ngan nasi n sayur kacang panjang plus hati, pedal n udang..macam yang biase mak masak kat umah.


Then masak nasi lemak..dan rasenye begitu tawor hebe kate org Tganu walopon aromanye begitu menusuk kalbu;-0..Aku terlupe nak letak garam...Sambal lak juri cakap masam sket.terlebih air asam (dan hakikatnya memang aku tak pandai nak mengagak kuantiti air asam..huhuhu),,pekat dah menjadi..coz aku gune manisan kiriman emak dari Tganu..then goreng ikan bilis, n telur goreng...


Pastu masak nasi minyak...yang ni aku sangat berpuas hati..sebab best..(puji masakan sendiri) dan juri tetap n juri awam pun cakap best..Nasi minyak resepi dari Kak Ma..and gulai ayam kampung...9resepi boboy and azam ;-))...acar kubis mentah plus sambal belacan...wah...macam kenduri lak...(",),,..pastu yang best..bfast esoknye cecah roti ngan kuah gulai tu..(teringat lempeng mok kat kampung..)...


And last masak mee ape tah..mungkin mee calong..tapi letak kerang and udang je...rase not bad la...tapi kureng pedas..so jadi kureng syok sket..maybe kalu makan skali ngan sambal kicap lagi best kot..jap g r buat sambal kicap..

Nyway thanks lot to him for his lpg and blender (blender aku meletup mase blend bawang ari tu..)maklumla..blender cap arnab..huhu..and also tqvm kepada akak-akak and kekawan yang memberi sumbangan resepi..

 I loVe coOkInG veRy MuCh :-)

1 comment:

  1. cap arnab pun ade ke?kui3...lawak ah ko ni ha.bagus2,nanti bleh aku mintak resipi kt ko plak...hikhik.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails