Wednesday, June 9, 2010

iSrAeL LakNatuLLAH

Assalamualaikum
09 Jun 2010

Wullaweh..serase macam addict plak update blog ni..dulu muka buku..tapi skrg muka buku tu dah jatuh number 2..huhu...
Bercakap tentang muka buku aka face book ni,..semalam aku dapat mesej dari Fida..mesej tu berbunyi begini:
"Salam.buat sahabat-sahabatku semua..sila delete gambar anda yang terdapat dalam fb..kerana israel sedang giat scan body perempuan muslimah untuk ditelanjangkan..kerana semua pengkalan data fb adalah hak milik penuh Israel..jalan terbaik adalah boikot fb dan tutup akaun fb"-Thanks fida for the msg..:-)

urm..tindakan ku..forward mesej tu kat beberapa kekwan pompuan and student aku so that dorang buleh forward kepada kekawan or sedare mare yang lain..fed back yang aku dapat:"Betul ke siti??".."Ye tak ko ni..tapi nak takleh termiante terus..sebab nnti susah nak berhub dengan kekwn".."KO biar betul.."..dan "ok cik..nanti saye sebar2 kan kepada kekwana yang lain"..Nampak kan..begitu besar pengaruh laman sesawang muka buku ni kepada kebanyakan orang...bijak sungguh sape yang create bende alah ni..hmmm

Aku sendri??juga tidak pasti betul atau tak..tapi kalau percaya pon tak rugi pape kan..juz delete gambar2 kite yang kat dalam tu..for our own safety..aku dah delete sebilangan besar..sekrang tengah usaha meremove tag..(kepada sesape yang tag gambar aku ..plss remove it k!!)

Ha!!one more thing..berkenaan msg juga thru enset yang aku terima bebaru ni..from one of my ex Inflex member..die ade hantar mesej kat aku pasal Israel laknatullah ni gak..Alhamdulillah..atas keprihatinan yang beliau tunjukkan..tapi ade baris-baris ayat yang aku rase tak berkenan sket..Rase korang pun biase dapat email or msg berantai yang ayat bawah die berbunyi

"Sebarkan kepada 7,10 or 15 or 20 rakan-rakan anda..jika tidak menyebarkan ..anda akan ditimpa musibah..atau jika disebarkan kepada 7 orang-rezeki anda akan melimpah ruah or naik pangkat and vice versa kalau tak sebarkan"

hmmm..sedangkan yang memberi kite rezeki dan yang menurunkan kite musibah kan ALLAH SWT..so sapelah kite ni nak tentukan rezeki dan musibah yang akan menimpa seseorang dengan hanya menforward email dan msg..aku ade penah terbace..care ni gak merupakan kaedah yahudi laknatullah untuk menyesatkan umat islam secara tersirat..sebab hal ini boleh membawa kepada syirik..naauzubillahiminzalik....

Hadith Rasulullah pun pernah menyebut "Man Jadda Wa Jadda-Sesiapa yang berusaha dan bersungguh -sungguh, pasti akan beroleh kejayaan..'..so sapela kite ni dengan hanyak menforward terus dinyatakan akan dapat rezeki melimpah ruah atau kan ditimpa bala bencana..syirik..uihs...naauzubillahiminzalik..

Nanti kalau korang dapat email or msg berantai , berhati-hatilah sebelum forward kat kekawan k..(pesanan n ingatan untuk diri sendiri juge :->)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails